Тема. Ступені порівняння
прикметників.
Мета: закріпити знання учнів
про ступені порівняння прикметників; удосконалити вміння знаходити в речення
прикметники вищого та найвищого ступенів,самостійно створювати від поданих
прикметників форми вищого та найвищого ступенів; збагачувати словниковий запас
учнів, розвивати мовлення та логічне мислення учнів; вміння використовувати
набуті знання на практиці; виховувати повагу до мови, любов до матері.
Тип уроку: урок закріплення
знань.
Обладнання: картки для самостійної
роботи учнів; таблиці із запропонованими словами.
Література: Г.Р.Передрій. Рідна мова: Підручник для 6 кл. — К.: Освіта, 1996.
І.П.Ющук. Рідна мова.
6 кл. — К.: Освіта, 1995.
Українські народні
прислів'я і приказки. — К.: Вид-во АН УРСР, 1962.
М.Л.Плющ. Вивчення морфології в 5-6 кл.
—К.: Рад. школа, 1988.
Хід
уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА
П. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ
НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.
Ш. ВІДТВОРЕННЯ ТЕОРЕТИЧНИХ ВІДОМОСТЕЙ.
-
Яку частину мови ми вивчаємо?
-
На які групи зазначенням діляться
прикметники?
-
Яка особливість якісних
прикметників?
-
Які ступені порівняння мають
прикметники?
-
Які форми має кожен ступінь?
-
Як утворюється проста форма вищого
ступеня?
-
Як утворюється складена форма
вищого ступеня?
-
Як утворюється проста форма
найвищого ступеня?
-
Як утворюється складена форма
найвищого ступеня?
1. Словниковий диктант.
Ближчий, вищий, коротший, найбільш довгий, щонайкращий, важчий,
якнайнижчий, найсолодший, більш прозорий, товщий, старанніший, легший.
2.
Робота на картках.
(Два учні працюють діля дошки самостійно)
Списати речення. Підкреслити прикметники, які мають вищий та найвищий
ступені порівняння. Визначити їх ступінь і форму, використавши такі скорочення:
вищий — в., найвищий — найв., проста — пр., складена — скл.
ПЕРШИЙ УЧЕНЬ.
Тільки мамині слова найніжніші, а пісні її наймиліші. Своїм життям і
працею матері утверджують кращі риси людяності й добра.
ДРУГИЙ УЧЕНЬ.
Чи є на світі слово більш дороге нам ніж слово "мама"? Усім
найкращим, що є в моєму житті, я завдячую матері.
3.
Самостійна робота.
Утворити від запропонованих
прикметників всі форми ступенів порівняння. Старанний, лагідна, гарний, велика,
джерельна.
4.
Перевірка
самостійної роботи та роботи учнів біля дошки.
5.
Від поданих
прикметників утворити відповідну форму вказаного ступеня порівняння:
Рідне — складена форма найвищого ступеня;
веселий — проста форма вищого ступеня; прозора — складена форма вищого ступеня;
чесний — проста форма найвищого ступеня; солодка — складена форма найвищого
ступеня; ніжний — проста форма вищого ступеня.
6.
Редагування речень.
Мій рідний Ржшців — самий красивий.
Ліс дедалі ставав більш густішим.
Максим не хотів бути найпоганішим гравцем у команді.
7.
Творча робота.
а) уявіть, що ви котенята (перший ряд), зайченята
(другий ряд), лисенята (третій ряд). Підберіть прикметники найвищого ступеня,
які б характеризували ваших мам;
б) потім
доберіть ті ж прикметники ло власних мам.
8. Перевірка творчої роботи.
9.
Гра
"Ланцюжок"
До дошки викликають дві команди по чотири
учні. Від поданого прикметника кожен учень відтворює якусь одну форму
прикметника, щоб разом утворився ланцюжок.
—
Яку тему ми сьогодні закріплювали?
—
Які є ступені порівняння і їх
форми?
—
Для нам потрібно вивчати ступені
порівняння прикметників?
Написати твір-мініатюру "Моя
мама", використавши прикметники у вищому та найвищому ступенях порівняння.
Коментарі
Дописати коментар