Контрольна робота
Тестові завдання
1.
Складносурядним є
речення:
А) Латаття ніжилось в
озерах, хитали ряску карасі.
Б) На вечірньому небі
потьмяніли і щезли зірки.
В) Національна
своєрідність зближує нації, а не роз’єднує їх.
Г) Усе іде, але не
все минає над берегами вічної ріки.
Д) Хто своє носить, той чужого не
просить.
2. Складносурядне речення утвориться, якщо серед
варіантів продовження речення Вітру на морі не було… вибрати
А) коли ми повернулись з
екскурсії.
Б) хоча за прогнозом
і обіцяли буйного.
В) як і очікуваного
кілька днів сонця.
Г) проте клекотав
сильний прибій.
Д) штиль радував матерів із
дітьми.
3. Перед виділеним сполучником треба поставити кому в
реченні:
А) Удосвіта знов загули на морозі
сосни і закричали півні на горищах.
Б) Тут, кажуть, уночі
горять вогні болотяні чи світяться корчі зотлілі до трухи.
В) Зрідка тут
пробіжить заєць або спиниться на кручі вовк.
Г) В одну мить
розсунувся простір і стали ближчими зорі.
Д) На сизих луках скошено траву і
літо буйне в береги ввійшло.
4. Тире треба поставити між частинами складносурядного
речення:
А) Тепло
було й вишні цвіли рясно.
Б)
Заснули доли і полонина в тиші спить.
В) Ураз
труснуло всю світобудову і тиша впала на свічадо плес.
Г) Ясно
ще осіннє сонце сяє та холодом осіннім вже в повітрі потягає.
Д) Чи ти
мій сон чи ти моя уява.
5. 1. Народ, що не знає своєї історії, є народом сліпців.
2. Я сідаю на
горбик зігрітий, щоб ключі журавлині зустріти.
3. Струни
чекають, щоб пальці торкнулися їх.
4. Дарма що
сніг хрумкотить під ногами, але весна своє бере.
5. Дощ тут
випав менший, так щледве прибив пилюку.
А)
означальне
Б) з’ясувальне
В)
обставинне наслідку
Г) обставинне мети.
6. Установи відповідність:
1.Куди голова задумає, туди й ноги несуть.
2. Що темніша ніч, тим яскравіші маяки.
3. Коли терпінню приходить край, народ мов буря.
4. Держімося
землі, бо земля держить нас.
5. Не бійся
правди, хоч вона гірка.
А)
Обставинне допустове
Б)обставинне
умови
В)
обставинне місця
Г) обставинне
місця і ступеня
7. Складне речення з підрядним обставинним наслідку
утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Густо ріс очерет… вибрати
А) що на березі
навпроти старого лісу.
Б) так що тяжко
було крізь нього пробиратися.
В) що навесні
був ще зовсім рідесенький.
Г) що аж не
видно було великої ріки.
Д) дарма що вода
від берега давно відступила.
8. Між частинами безсполучникового складного речення
треба поставити кому в рядку:
А)Була б охота
знайдеться робота.
Б) Поглянув я
на ягнята не мої ягнята.
В) Білі мухи
налетіли все подвір’я стало біле.
Г) Поглянь в
обличчя тоді питай про здоров’я.
Д) пахуть
сонцем спілі дині хмелем б’ють меди скажені.
9. Після речення Ранок
сонячний… треба поставити тире, якщо серед варіантів його продовження
вибрати:
А) подуває
легкий вітерець.
Б) у небі жодної
хмаринки.
В) море виграє
хвилями.
Г) вечір доволі
холодний.
Д) сади буяють
ароматами.
10. Між частинами безсполучникового складного речення
треба поставити двокрапку в рядку:
А) Хмара грізно
суне за Бориспіль темна тиша опада в лиман.
Б) Здається чую
лопають каштани жовто-зелену викидають брость.
В) Править
хтось малим човенцем в’ється стежечка злотиста.
Г) Не
русалонька блукає то дівчина ходить.
Д) зайде сонце
Катерина по садочку ходить.
11. Складним із сурядним і підрядним зв’язком є речення:
А) На білу
гречку впали роси, веселі бджоли одгули, замовкло поле стоголосе в обіймах золотої мли.
Б) Коли тебе в
саду стрічаю, сад квітне знову і цілий світ пісні вплітає в твою розмову.
В) Тим часом
обважнілі садки півдня осипались абрикосами, земля вже ними була встелена, що й
ніде було ступити.
Г) Там повен
двір любистку, цвітуть такі жоржини, і вишні чорноокі стоять до холодів.
Д) Здоровенний
дуб розлігся, розширився своїм кострубатим гіллям, так що аж темно під ним.
12. Розставте розділові знаки в реченні, накресліть схему
речення:
Молюсь і збираю сміття бите скло бляшанки шприци щоб не
поранився пролісок чи горицвіт бо вірю розчулений квіткою Бог не знищить цей
світ знівечений нами.
Контрольна робота №2
Тестові завдання
1.
Складносурядним є
речення:
А) Україна моя
починається там, де туга моя кінчається.
Б) Он калина
розцвіла, уквітчалась білим, попід нею простелився зелененький килим.
В) Народилося літо з
дощів і снігів, наполохано сіло в садочку під вишнею.
Г) Була я щаслива, та
терном поросла моя дорога до щастя.
Д) Хто своє носить, той чужого не
просить.
2. Складносурядне речення утвориться, якщо серед
варіантів продовження речення Сонце заходило… вибрати
А) розкидаючи рожеві плями по
піску.
Б) і тепло з собою забирало.
В) і надворі вже почало темніти.
Г) ніби пірнало в
безкрає море.
Д) і накладало ніжні сліди на
берег.
3. Перед виділеним сполучником треба поставити кому в
реченні:
А) Знову яблуні цвітуть і лунає
знайомий мотив.
Б) Вночі спадали
хмари куряви і затихав
Путивль.
В) Знову зустріча
земля годину літню і дерево пахучо зацвіта.
Г) Під стріху вигнався соняшник і
кручені паничі по ньому в’ються
Д) Де-не-де
біля вирв cивіє безводний полин або кущиться пахучий чебрець.
4. Тире треба поставити між частинами складносурядного
речення:
А) Микола
направив струни, повів смичком і жалібна пісня розляглася по хаті.
Б) На яру
стояло чимале село і посеред села біліла невеличка нова церква.
В) Проходять покоління по землі та кожне творчий
слід лишає
Д) Чи ти мій сон чи ти моя уява.
5. 1 Людина в небезпеці, коли вона бездуховна.
2 Щасливий, хто сни має милі.
3. Виспівує та
щебече, поки місяць зійде.
4. Нема такого
дерева, щоб на нього птиці не сідали.
5. Хоча була північ, спати не хотілося..
А)
допустове
Б) умови
В) з’ясувальне
Г) означальне.
6. Установи відповідність:
1. Де кров текла козацькая, трава зеленіє.
2. Не писав я до тебе в останні два дні через те, що був
у дорозі.
3. Минуле було
прожито для того, щоб ствердити майбутнє.
4 Ця подорож неждана, як грім на сніжній
вершині.
5. Нещасна нація,
яка не вміє шанувати свої таланти.
А)
Обставинне мети
Б)обставинне
причини
В)
обставинне місця
Г) обставинне
порівняльне
7. Складне речення з підрядним означальним утвориться,
якщо серед варіантів продовження речення Стали
спускатися в темний яр… вибрати
А) Коли почало сходити золоте сонце..
Б) хоч нас
умовляли цього не робити.
В) що давно
обріс цікавими легендами.
Г) щоб
сховатися від пекучого сонця.
Д) аби до
вечора повернутися додому..
8. Між частинами безсполучникового складного речення
треба поставити кому в рядку:
А) Відбились
зорі у воді до зір летять тумани..
Б) Торгуй
правдою більше бариша буде.
В) Угорі почало
виднішати місяць зійшов.
Г) Хочеш їсти
калачі не сиди на печі.
Д) Як зараз
бачу ген горить мій степ..
9. Між частинами безсполучникового складного речення
треба поставити двокрапку в реченні:
А) Весна іде
красу несе.
Б) Я знаю мова мамина свята.
В) Боятися
вовків у ліс не ходити.
Г) Не штука
ганьбити штука ліпше зробити.
Д) Будеш сіяти
з сумом вродить печаль..
10. Між частинами безсполучникового складного речення
треба поставити тире в рядку:
А) Дощ упав на
жито будем краще жити..
Б ) І
причувається десь пісня за горою лине.
В) Волосся вигоріло ходив без шапки довго.
Г) Поступово
багрянці лісу згасають сідає сонце.
Д) Осінній
вечір морозом дихав у небі місяць миготів.
11. Складним із сурядним і підрядним зв’язком є речення:
А) Небо
прорізали вогняні стріли, ударив грім, на пильних дорогах знявся вихор.
Б) І пригадалося йому дитинство : над водами
хиляться лози, лелека пливе в висоті.
В) Знову рік
Новий іде, і знову думка думку будить : куди нас усіх веде, кого приспить, кого
розбудить?
Г) Там повен
двір любистку, цвітуть такі жоржини, і вишні чорноокі стоять до холодів.
Д) Годі люд
дурить, що правда в силі: сила в правді, в істині, добрі.
12. Розставте розділові знаки в реченні, накресліть схему
речення:
Чекаю дня коли собі скажу щця строфа нарешті досканала.
а есть ответы?
ВідповістиВидалити