КОНТРОЛЬНА РОБОТА
ПАНАС МИРНИЙ
І варіант
І рівень
1.  Укажіть рису, яка не є притаманною жанру соціально-психологічного роману.
    А).    Великий обсяг;
Б).     багатоплановість сюжету;
В).     невелика кількість персонажів;
Г).     настрої, почуття, душевний стан дійових осіб висвітлено шляхом
проникнення в найглибші кутки душі.                                                                            
2.  Укажіть прізвище співавтора роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні
А).    І. Білик;                                                  В).    І. Нечуй-Левицький;
Б).     І. Франко;                                              Г).    М. Павлик.                                          
3.  Яку назву мав роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» при перевиданні в Україні 1905 р.?
А).           «Пропаща сила»;                          Б).      «Чіпка»;
В).            «Подоріжжя од Полтави до Гадячого»;   Г). «Кріпацька неволя».          
4.  Визначте головну проблему роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні».
А).Неможливість реалізації творчих задумів героя за умов кріпацтва;
Б).  конфлікт між багатими і бідними як головний конфлікт XIX ст.;
В). конфлікт «пропащої сили» з патріархальним середовищем пореформеного села;
Г).     конфлікт батьків і дітей (Мотря і Чіпка).                                                             
5.  Укажіть, кого з персонажів роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» названо «польовою  царівною».
А).    Дочку Максима Галю;                       В).    дружину Грицька Христю;
Б).     дружину Максима Явдоху;              Г).    матір Чіпки Мотрю.                         
6.  Укажіть, що стало вирішальним моментом у виборі злочинного шляху центральним персонажем роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».
А).    Вплив товариства;                              Г ).   злиденне життя;
Б ).    нещасливе кохання;                           Д ).   хвороба.
В ).    утрата землі;                                                                                                               
7.  Кого в романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» названо «двужоном»?
    А). Чіпку Варениченка;                Б). Максима Ґудзя;
В).            Грицька Чупруненка;         Г).     Василя Пороха;
Д).           Івана Вареника.
 8. Де вперше було надруковано роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»?
   А).    У Львові;                            Б).    у Харкові;
   В).     у Парижі;                           Г).     у Женеві;
   Д ).    у Києві.                                                                                                                                
9.  Укажіть справжнє ім'я Панаса Мирного.
   А).  Павло Губенко;                      Б). Іван Білик;
В).  Григорій Квітка;                    Г ). Панас Рудченко;
Д).  Іван Тобілевич.                                                                                                                 
10.           Визначте розв'язку твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».
    А).    У Чіпки незаконно одбирають землю;
Б).     Чіпка одружується з Галею і кидає розбій;
В).     Мотря видає властям сина-убивцю, і його відправляють на каторгу;
Г).     Чіпка працює в земській управі задля громадського добра;
Д ).    Чіпка сходиться з волоцюгами Лушнею, Матнею, Пацюком.
11. Вкажіть причини часових зміщень, поєднання теперішнього і минулого в романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:
А). авторський задум , спрямований на композиційне урізноманітнення твору;
Б).  намагання автора надати своєму твору справді епічного звучання;
В).  прагнення автора відтворити цілісну картину буття через закономірний зв’язок явищ і подій;
Г). уможливлення розкриття авторського стилю і творчої манери.

12. Вкажіть подію і твір, що передували задуму роману-епопеї «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:
А).  Реформа 1861 р. і повість «Лихо давнє й сьогочасне»;
Б).  мандрівка навесні 1872 р. та враження від неї, описані Панасом Мир­ним у нарисі «Подоріжжя від Полтави до Гадячого»;
В).  життя с. Піски як типовий зразок безвиході, до якої потрапили селяни після реформи, що знайшло своє відображення у повісті «Голодна воля»;
Г ).  особисті враження та переживання автора, відображені в повісті Панаса Мирного «Чіпка».
ІІ рівень
1.    Кому належать слова: «Що я тепер? Людський попихач. Наймит. Пропало… Все пропало…»?
2.    У кого Чіпка служив у наймах?
3.    За яких обставин і хто вигукує слова: «Так оце та правда! Оце вона!»?
4.    З ким Чіпка пас громадську отару?
5.    Назвіть героїню: «…весела, моторна, працьовита. Вона була сиротою, невеликої вроди, але так запала в серце, що забув і про великий посаг, і про незвичайну красу майбутньої жінки»?
6.    Упізнай персонажа: «Начальство його любили за те, що був до всього здатний, моторний, сильний і розумний»?
ІІІ рівень
                                                                                                                                                      
1. Установіть відповідність між цитатною характеристикою і персонажем роману Пана­са Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».
1         «...бідна, некрасива дівчина, уже таки й літня,        А).  Галя  жила... удвох з старою матір'ю»                                                                                          Б).  Оришка
2         «Сама - невеличка, метка й жвава, з веселою          В).  Мотря Жуківна
усмішкою на виду, вона так і вабила до себе»               Г).  Чіпка Варениченко
3         «Не багатого роду!» - казала проста свита, наки-   Д).  Остап Хрущ
нута наопашки. «Та чепурної вдачі», - одмовля-                                                          
ла чиста, біла, на грудях вишивана сорочка...»                                                             
4    «Отой волоцюга, блудяга...покинув на Дону жін-                                                  
ку з дітьми...»                                                                                                                         
5    «Уже була стара-стара, як молоко біла, як сухар                                                    
суха»
2.  Вкажіть жанр
Вид епічного твору, головна увага якого зосереджується на розкриті суперечностей і закономірностей суспільного життя, соціальній зумовленості дій і вчинків персонажів, зображенні їх у побутовому середовищі – це …
3. Дайте відповідь
Зображення життя та боротьби українського селянства проти соціального гноблення, зокрема кріпосництва та його залишків, напередодні і під час реформи 1861 року («Хіба ревуть воли, як ясла повні») – це…

КОНТРОЛЬНА РОБОТА
ПАНАС МИРНИЙ
ІІ варіант
1 рівень
1. Перший друкований твір Панаса Мирного:
А). «Лихо давнє і сьогочасне»
Б). «Лихий попутав»
В). «Лихі люди».
Г). «П’яниця».
2. За жанром «Хіба ревуть воли, як ясла повні» - це...
А).Соціально-побутовий роман.
Б). Історично-соціальний роман.
В). Соціально-психологічний роман.
Г). Соціально-психологічна повість.
3. Максим у творі – це...
А). Товариш Чіпки.
Б). Батько Чіпки.
В). Тесть Чіпки.
Г). Кум Чіпки.
4. Уперше Чіпка та Галя зустрілися...
А). У полі.
Б). На панському дворі.
В). У волості.
Г). На ярмарку.
5. Дружину Максима звали...
А). Оришка.
Б). Марія.
В). Христя.
Г). Явдоха.
6. Порох і Чижик – це...
А). Дрібні волосні чиновники.
Б). Побратими Максима у війську.
В). Товариші Чіпки-злодія.
Г) . Сусіди Грицька Чупруненка.
7. Чіпка остаточно став на шлях злочину...
А). Після вигнання його з земства.
Б). Після одруження з Галею.
В). Після сварки з матір’ю.
Г). Після того, як у нього відібрали землю.
8. Вкажіть причину часових зміщень, поєднання теперішнього і ми­нулого в романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:
А). Авторський задум, спрямований на композиційне урізноманітнення твору;
Б). Намагання автора надати своєму твору справді епічного звучання;
В). Прагнення автора відтворити цілісну картину буття через закономір­ний зв'язок явищ і подій;
Г). Уможливлення розкриття авторського стилю і творчої манери.
9. Особливість реалізму творів Панаса Мирного полягає:
А). У показі реальної дійсності на різних зрізах — соціального, національ­ного, історичного, побутового життя народу, що надає творам життєвої достовірності, панорамності, психологічної вмотивованості ситуацій;
Б). У зображенні людей українського закріпаченого села, які усвідомлю­ють своє рабське становище, хоч і позбавлені будь-яких можливостей волевиявлення;
В) У гостровикривальному ставленні до панів Польських та їх знущань над селянами с. Пісок;
Г) .У своєчасному реагуванні на злободенні соціальні проблеми, сприян­ні моральному перевихованню особистості, запровадженні в книжну лі­тературу сюжетів і характерів з життя простого люду.
10. Друга частина твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні»...
А). Розповідає про боротьбу проти кріпацької неволі.
Б). Розповідає про закріпачення села Піски й долю Максима.
В). Розповідає про поневіряння Чіпки по наймах.
Г). Розповідає про злодійське життя Чіпки Варениченка.
11. Мотря Жуківна – це...
А). Наречена Грицька.
Б). Дружина Максима.
В). Мати Чіпки Варениченка.
Г) . Дружина Чіпки.
12. Хто у творі «пропаща сила»?
А). Колишні кріпаки.
Б). Злочинці.
В). Максим і Чіпка.
Г). Творчій потенціал народу.

ІІ рівень
1.    «Розбишацька дочка» – хто це?
2.    Кого називали Махамедом?
3.    Про кого слова: «Як підстрелена горлиця тіпається, б’ється, тихо туркоче й стогне»?
4.    Хто говорив про Чіпку: «У Чіпки й серце добріше й душа чістіша… А що він п’є? То його лихо п’є »?
5.    Яка з чотирьох частин є екскурсом в минуле?
6.    Про кого йдеться: «От з кого беріть, дітки, примір, як у мирі жити! – не одна, не дві матері радили своїм дочкам і зятям…»?

ІІІ рівень
1. Розмістіть назви перших розділів роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» відповідно до композиції твору.                                                                               
А «Двужон»;                    1.                                                                                                       
Б  «Дитячі літа»;                2.                                                                                               
В  «Польова царівна»;           3.                                                                                          
Г  «Тайна-невтайна»;            4.                                                                                           
Д «Жив-жив!».                  5.
2.  Вкажіть жанр
Твір, у якому суспільно значущі події і соціальні процеси передаються шляхом розкриття психології героїв, їх думок, прагнень і переживань – це …
3.Дайте відповідь
Алегорична назва «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»: воли – символічний образ уярмленого селянства – не ревли б, якби було що їсти. Умови життя селянства, їх поведінка, розкриття того, що калічило душі, нівечило мораль …Це …








І варіант
1 рівень
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
в
а
а
в
а
в
д
г
г
в
в
б
2 рівень
1
Чіпка
2
У діда Уласа
3
Галя
4
Грицем
5
Христя
6
Максим
3 рівень
1 завдання

1
в
2
а
3
г
4
д
5
б
2 завд.
Соціально-побутова повість
3 завд.
Тема роману


ІІ варіант
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
г
в
в
а
г
а
а
в
а
б
в
в
2 рівень
1
Галя
2
Максим
3
Мотря
4
Христя
5
Друга
6
Грицько та Христя
3 рівень
1 завдання
1
В
2
А
3
Б
4
Д
5
Г
2 завд.
Соціально-психологічний роман
3 завд.
Головна ідея роману





Коментарі

Популярні дописи з цього блогу