КОНТРОЛЬНА РОБОТА
ПАНАС МИРНИЙ
І варіант
І рівень
1. Укажіть рису, яка не є притаманною жанру
соціально-психологічного роману.
А). Великий обсяг;
А). Великий обсяг;
Б). багатоплановість сюжету;
В). невелика кількість персонажів;
Г). настрої, почуття, душевний стан дійових
осіб висвітлено шляхом
проникнення в
найглибші кутки душі.
2. Укажіть прізвище співавтора роману Панаса
Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні
А). І. Білик; В). І. Нечуй-Левицький;
Б). І. Франко; Г). М. Павлик.
3. Яку
назву мав роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» при перевиданні в Україні 1905
р.?
А). «Пропаща сила»; Б). «Чіпка»;
В). «Подоріжжя од Полтави до Гадячого»; Г). «Кріпацька неволя».
4. Визначте
головну проблему роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні».
А).Неможливість реалізації
творчих задумів героя за умов кріпацтва;
Б). конфлікт між багатими і бідними як головний
конфлікт XIX ст.;
В). конфлікт «пропащої сили» з
патріархальним середовищем пореформеного села;
Г). конфлікт батьків і дітей (Мотря і Чіпка).
5. Укажіть,
кого з персонажів роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» названо «польовою царівною».
А). Дочку Максима Галю; В).
дружину Грицька Христю;
Б). дружину Максима Явдоху; Г). матір Чіпки Мотрю.
6. Укажіть,
що стало вирішальним моментом у виборі злочинного шляху центральним персонажем
роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».
А). Вплив товариства; Г ).
злиденне життя;
Б ). нещасливе кохання; Д ).
хвороба.
В ). утрата землі;
7. Кого
в романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» названо «двужоном»?
А). Чіпку Варениченка; Б). Максима Ґудзя;
А). Чіпку Варениченка; Б). Максима Ґудзя;
В). Грицька Чупруненка; Г). Василя
Пороха;
Д). Івана Вареника.
8. Де
вперше було надруковано роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»?
А). У Львові; Б). у Харкові;
В). у Парижі; Г). у Женеві;
Д ). у Києві.
А). У Львові; Б). у Харкові;
В). у Парижі; Г). у Женеві;
Д ). у Києві.
9. Укажіть справжнє
ім'я Панаса Мирного.
А). Павло Губенко; Б). Іван Білик;
А). Павло Губенко; Б). Іван Білик;
В). Григорій Квітка; Г ). Панас Рудченко;
Д). Іван Тобілевич.
10. Визначте
розв'язку твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».
А). У Чіпки незаконно одбирають землю;
А). У Чіпки незаконно одбирають землю;
Б). Чіпка одружується з Галею і кидає розбій;
В). Мотря видає властям сина-убивцю, і його
відправляють на каторгу;
Г). Чіпка працює в земській управі задля
громадського добра;
Д ). Чіпка сходиться з волоцюгами Лушнею,
Матнею, Пацюком.
11. Вкажіть причини часових
зміщень, поєднання теперішнього і минулого в романі «Хіба ревуть воли, як ясла
повні?»:
А). авторський задум , спрямований на композиційне урізноманітнення твору;
Б). намагання автора надати своєму твору справді епічного звучання;
В). прагнення автора відтворити цілісну картину буття через закономірний зв’язок явищ і подій;
Г). уможливлення розкриття авторського стилю і творчої манери.
А). авторський задум , спрямований на композиційне урізноманітнення твору;
Б). намагання автора надати своєму твору справді епічного звучання;
В). прагнення автора відтворити цілісну картину буття через закономірний зв’язок явищ і подій;
Г). уможливлення розкриття авторського стилю і творчої манери.
12. Вкажіть подію і твір, що передували задуму
роману-епопеї «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:
А). Реформа 1861
р. і повість «Лихо давнє й сьогочасне»;
Б). мандрівка
навесні 1872 р. та враження від неї, описані Панасом Мирним у нарисі
«Подоріжжя від Полтави до Гадячого»;
В). життя с. Піски
як типовий зразок безвиході, до якої потрапили селяни після реформи, що знайшло
своє відображення у повісті «Голодна воля»;
Г ). особисті
враження та переживання автора, відображені в повісті Панаса Мирного «Чіпка».
ІІ рівень
1. Кому належать слова: «Що я тепер?
Людський попихач. Наймит. Пропало… Все пропало…»?
2. У кого Чіпка служив у наймах?
3. За яких обставин і хто вигукує
слова: «Так оце та правда! Оце вона!»?
4. З ким Чіпка пас громадську отару?
5. Назвіть героїню: «…весела,
моторна, працьовита. Вона була сиротою, невеликої вроди, але так запала в
серце, що забув і про великий посаг, і про незвичайну красу майбутньої жінки»?
6. Упізнай персонажа: «Начальство
його любили за те, що був до всього здатний, моторний, сильний і розумний»?
ІІІ рівень
1. Установіть відповідність між
цитатною характеристикою і персонажем роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли,
як ясла повні?».
1
«...бідна, некрасива дівчина, уже таки й літня, А). Галя жила... удвох з старою матір'ю» Б). Оришка
2
«Сама - невеличка, метка й жвава, з веселою В). Мотря Жуківна
усмішкою
на виду, вона так і вабила до себе» Г). Чіпка Варениченко
3
«Не багатого роду!» - казала проста свита, наки- Д). Остап Хрущ
нута
наопашки. «Та чепурної вдачі», - одмовля-
ла чиста,
біла, на грудях вишивана сорочка...»
4 «Отой волоцюга, блудяга...покинув на Дону
жін-
ку з
дітьми...»
5 «Уже була стара-стара, як молоко біла, як
сухар
суха»
2. Вкажіть жанр
Вид
епічного твору, головна увага якого зосереджується на розкриті суперечностей і
закономірностей суспільного життя, соціальній зумовленості дій і вчинків
персонажів, зображенні їх у побутовому середовищі – це …
3. Дайте відповідь
Зображення
життя та боротьби українського селянства проти соціального гноблення, зокрема
кріпосництва та його залишків, напередодні і під час реформи 1861 року («Хіба
ревуть воли, як ясла повні») – це…
КОНТРОЛЬНА РОБОТА
ПАНАС МИРНИЙ
ІІ варіант
1 рівень
1. Перший друкований твір Панаса
Мирного:
А). «Лихо давнє і сьогочасне»
Б). «Лихий попутав»
В). «Лихі люди».
Г). «П’яниця».
А). «Лихо давнє і сьогочасне»
Б). «Лихий попутав»
В). «Лихі люди».
Г). «П’яниця».
2. За жанром «Хіба ревуть воли,
як ясла повні» - це...
А).Соціально-побутовий роман.
Б). Історично-соціальний роман.
В). Соціально-психологічний роман.
Г). Соціально-психологічна повість.
А).Соціально-побутовий роман.
Б). Історично-соціальний роман.
В). Соціально-психологічний роман.
Г). Соціально-психологічна повість.
3. Максим у творі – це...
А). Товариш Чіпки.
Б). Батько Чіпки.
В). Тесть Чіпки.
Г). Кум Чіпки.
А). Товариш Чіпки.
Б). Батько Чіпки.
В). Тесть Чіпки.
Г). Кум Чіпки.
4. Уперше Чіпка та Галя
зустрілися...
А). У полі.
Б). На панському дворі.
В). У волості.
Г). На ярмарку.
А). У полі.
Б). На панському дворі.
В). У волості.
Г). На ярмарку.
5. Дружину Максима звали...
А). Оришка.
Б). Марія.
В). Христя.
Г). Явдоха.
А). Оришка.
Б). Марія.
В). Христя.
Г). Явдоха.
6. Порох і Чижик – це...
А). Дрібні волосні чиновники.
Б). Побратими Максима у війську.
В). Товариші Чіпки-злодія.
Г) . Сусіди Грицька Чупруненка.
А). Дрібні волосні чиновники.
Б). Побратими Максима у війську.
В). Товариші Чіпки-злодія.
Г) . Сусіди Грицька Чупруненка.
7. Чіпка остаточно став на шлях
злочину...
А). Після вигнання його з земства.
Б). Після одруження з Галею.
В). Після сварки з матір’ю.
Г). Після того, як у нього відібрали землю.
А). Після вигнання його з земства.
Б). Після одруження з Галею.
В). Після сварки з матір’ю.
Г). Після того, як у нього відібрали землю.
8. Вкажіть причину часових зміщень, поєднання
теперішнього і минулого в романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:
А). Авторський задум, спрямований на композиційне
урізноманітнення твору;
Б). Намагання автора надати своєму твору справді епічного
звучання;
В). Прагнення автора відтворити цілісну картину буття
через закономірний зв'язок явищ і подій;
Г). Уможливлення розкриття авторського стилю і творчої
манери.
9. Особливість реалізму творів Панаса Мирного
полягає:
А). У показі реальної дійсності на різних зрізах —
соціального, національного, історичного, побутового життя народу, що надає творам
життєвої достовірності, панорамності, психологічної вмотивованості ситуацій;
Б). У зображенні людей українського закріпаченого села,
які усвідомлюють своє рабське становище, хоч і позбавлені будь-яких
можливостей волевиявлення;
В) У гостровикривальному ставленні до панів Польських та
їх знущань над селянами с. Пісок;
Г) .У своєчасному реагуванні на злободенні соціальні
проблеми, сприянні моральному перевихованню особистості, запровадженні в
книжну літературу сюжетів і характерів з життя простого люду.
10. Друга частина твору «Хіба
ревуть воли, як ясла повні»...
А). Розповідає про боротьбу проти кріпацької неволі.
Б). Розповідає про закріпачення села Піски й долю Максима.
В). Розповідає про поневіряння Чіпки по наймах.
Г). Розповідає про злодійське життя Чіпки Варениченка.
А). Розповідає про боротьбу проти кріпацької неволі.
Б). Розповідає про закріпачення села Піски й долю Максима.
В). Розповідає про поневіряння Чіпки по наймах.
Г). Розповідає про злодійське життя Чіпки Варениченка.
11. Мотря Жуківна – це...
А). Наречена Грицька.
Б). Дружина Максима.
В). Мати Чіпки Варениченка.
Г) . Дружина Чіпки.
А). Наречена Грицька.
Б). Дружина Максима.
В). Мати Чіпки Варениченка.
Г) . Дружина Чіпки.
12. Хто у творі «пропаща сила»?
А). Колишні кріпаки.
Б). Злочинці.
В). Максим і Чіпка.
Г). Творчій потенціал народу.
А). Колишні кріпаки.
Б). Злочинці.
В). Максим і Чіпка.
Г). Творчій потенціал народу.
ІІ рівень
1. «Розбишацька дочка» – хто це?
2. Кого називали Махамедом?
3. Про кого слова: «Як підстрелена
горлиця тіпається, б’ється, тихо туркоче й стогне»?
4. Хто говорив про Чіпку: «У Чіпки й
серце добріше й душа чістіша… А що він п’є? То його лихо п’є »?
5. Яка з чотирьох частин є екскурсом
в минуле?
6. Про кого йдеться: «От з кого
беріть, дітки, примір, як у мирі жити! – не одна, не дві матері радили своїм
дочкам і зятям…»?
ІІІ рівень
1. Розмістіть назви перших розділів роману Панаса
Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» відповідно до композиції твору.
А
«Двужон»; 1.
Б «Дитячі літа»; 2.
В «Польова царівна»; 3.
Г «Тайна-невтайна»; 4.
Д «Жив-жив!». 5.
2. Вкажіть жанр
Твір, у
якому суспільно значущі події і соціальні процеси передаються шляхом розкриття
психології героїв, їх думок, прагнень і переживань – це …
3.Дайте відповідь
Алегорична назва
«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»: воли – символічний образ уярмленого селянства
– не ревли б, якби було що їсти. Умови життя селянства, їх поведінка, розкриття
того, що калічило душі, нівечило мораль …Це …
І варіант
1 рівень
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
в
|
а
|
а
|
в
|
а
|
в
|
д
|
г
|
г
|
в
|
в
|
б
|
2 рівень
1
|
Чіпка
|
2
|
У діда Уласа
|
3
|
Галя
|
4
|
Грицем
|
5
|
Христя
|
6
|
Максим
|
3 рівень
1 завдання
|
|
1
|
в
|
2
|
а
|
3
|
г
|
4
|
д
|
5
|
б
|
2 завд.
|
Соціально-побутова повість
|
3 завд.
|
Тема роману
|
ІІ варіант
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
г
|
в
|
в
|
а
|
г
|
а
|
а
|
в
|
а
|
б
|
в
|
в
|
2 рівень
1
|
Галя
|
2
|
Максим
|
3
|
Мотря
|
4
|
Христя
|
5
|
Друга
|
6
|
Грицько та Христя
|
3 рівень
1 завдання
|
|
1
|
В
|
2
|
А
|
3
|
Б
|
4
|
Д
|
5
|
Г
|
2 завд.
|
Соціально-психологічний роман
|
3 завд.
|
Головна ідея роману
|
Коментарі
Дописати коментар